Limousinservice – så ger du bästa kundupplevelse

Limousinservice – så ger du bästa kundupplevelse

Har du en limousinservice är du säkerligen redan medveten om att servicen och kundkontakten är mycket viktig. För att din limousinservice ska bli uppskattad och populär gäller det inte bara att du kan ta kunder till deras destination på ett säkert sätt. Du måste också veta hur du ska bete dig och hur du kan optimera upplevelsen.

Att äga en limousinservice är mer arbete än du kan föreställa dig. Här är det ditt ansvar att se till att din kund känner sig välkommen och blir omhändertagen bra under hela bilturen, såväl som i samband med bokning. Se därför till att du har koll på din kund och vilka önskemål denne har. Det kan t.ex. handla om att ha populärt snus från Snusnetto redo eller en flaska kyld champagne. Snus har ofta en ganska lång hållbarhet och därför kan det vara bra att ladda upp limousinen med ett flertal olika snussmaker och märken. Allt detta och lite till hittar du hos Snusnetto.

5 tips för bästa limousinservice

1. Se till att kunderna kan kontakta din service genom en kanal som passar deras behov. Erbjud därför både telefonkontakt, mejl och eventuellt chatt.

2. Ha koll på din kund och förstå dennes behov innan du hämtar upp kunden. Förbered med önskad dryck, snus, tilltugg eller musik.

3. Se till att ha en nära kontakt med din kund. Se till att kunden får en bokningsbekräftelse via mejl eller SMS. Kontakta även kunden några minuter innan upphämtning för att säkerställa att du är på väg.

4. Att hyra limousin kan vara dyrt. Därför kan det vara bra att erbjuda olika betalningsalternativ i samband med bokning.

5. Se till att bilen alltid är ren, hel och väldoftande.

nt-forester